dinsdag 7 januari 2014

MANIFEST BEZIELD OUDERSCHAP



Ik wil jou, mijn kind, bovenal laten weten dat ik van je hou en dat je de liefde waard bent.

Dat wil ik je leren met mijn woorden en daden; door mijn lessen over liefde te verpakken in de manier waarop ik met jou en met mezelf omga.

Ik wil je leren de wereld tegemoet te treden vanuit een goed gevoel van eigenwaarde.

Ik wil je leren dat je liefde, verbondenheid en geluk waard bent doordat ik zelfcompassie aan de dag leg en mijn eigen imperfecties omarm.

We zullen in ons gezin moed tonen door betrokken te zijn, onszelf te laten zien en ons kwetsbaar op te stellen.
En door de verhalen over onze worstelingen en overwinningen met elkaar te delen. Er zal bij ons thuis altijd ruimte zijn voor beide zijden van de medaille. We zullen je compassie bijbrengen door eerst compassie voor onszelf te tonen en vervolgens voor elkaar. We zullen grenzen stellen en respecteren; we zullen inzet, hoop en doorzettingsvermogen stimuleren. We vinden rusten en spelen belangrijk in ons gezin en nemen daar de tijd voor.

Je zult leren verantwoordelijkheid te nemen voor je daden en respect te hebben voor anderen door te zien dat ik het goedmaak als ik iets verkeerd heb gedaan en door te zien dat ik vraag om wat ik nodig heb en praat over hoe ik me voel.

Ik wil dat je geluk kent, dus we zullen samen dankbaarheid oefenen.

Ik wil dat je dat geluk ook voelt, dus we zullen samen leren ons kwetsbaar op te stellen.

Wanneer je wordt overvallen door onzekerheid en een gevoel van schaarste, dan kun je terugvallen op het vertrouwen waarvan ons dagelijks leven doortrokken is.

We zullen samen huilen en samen stilstaan bij angst en verdriet. Ik zal de neiging voelen de pijn voor je op te vangen, maar in plaats daarvan zal ik naast je komen zitten en je leren de pijn te ervaren.

We zullen lachen, zingen, dansen en creƫren. We mogen altijd onszelf zijn bij elkaar. Wat er ook gebeurt, je hoort er hier altijd bij.

Het beste geschenk dat ik je kan meegeven op je bezielde reis, is zelf met hart en ziel te leven en grote moed te tonen.

Mijn lessen, liefde en voorbeeld zijn niet perfect, maar ik zal je in elk geval wel mijzelf laten zien en altijd zorgvuldig omgaan met het geschenk jou te mogen zien. Jou werkelijk diep van binnen te mogen zien.

Bron: www.brenebrown.com


https://www.facebook.com/GerdaDuinEntertrainment

Geen opmerkingen:

Een reactie posten