dinsdag 4 februari 2014

De familie-boom

De familie-boom

Ik heb iets met bomen. 
Ik vind het heel bijzonder dat een boom enerzijds niks zegt (letterlijk) en tegelijkertijd zoveel wijsheid en kracht uitstraalt.

Symbolisch gezien kan een mens veel leren van een boom.
Bijvoorbeeld van de wijze hoe “hij” stevig geworteld staat in de aarde. En hoe een boom regen, soms heftige storm, onweer, kou en de hitte van de brandende zon doorstaat.

Met 1 boom heb ik iets in het bijzonder, dat is "mijn familieboom", op de afbeelding. Deze boom is voor een mij een boom om even bij stil te staan. Bij deze boom sta ik stil bij dierbaren (uit mijn familie) die er niet meer "zijn". De boom weet alles en ik hoef niks uit te leggen.

En met deze boom "praat" ik als ik daar behoefte aan heb. Hij staat er altijd en lijkt me volledig te begrijpen wat ik ook zeg Als ik dan vervolgens weer doorloop en nog even achterom kijkt, lijkt de boom soms wel te glimlachen en het lijkt dan net of hij zegt "jij red het wel". En zo is het!!

Vandaag is zo'n dag, dat ik behoefte heb aan de wijsheid van deze boom dus ga ik nu mijn schoenen aantrekken en "mijn" boom op zoeken. Dit gedichtje heb ik van iemand gekregen en maakt het verhaal rond.

De Boom

Harde wind
Regen en sneeuw
Zal de boom er nog wel staan
Of zal hij met de tijd meegaan.

De bijna vergeten momenten
Draagt hij met zich mee
Zolang de boom daar nog staat
is alles wel oké

De liefdes en het verdriet
Mooie herinneringen
Of juist niet bijna vergeten
Bijna verloren
Gelukkig dan maar
Want de boom staat voor altijd
Daar.

Gerda


Meer inspiratie - click

Geen opmerkingen:

Een reactie posten