donderdag 27 februari 2014

In liefde verbonden




DANK VOOR AL JOUW LIEFDE

Liefste, ik heb met regelmaat
pijn en verdriet over zaken uit
het verleden. Ik realiseer mij
dat ik deze onverwerkte emoties
soms inbreng in onze relatie, en
dat vind ik niet fijn van mijzelf

Hierbij wil ik je laten weten 
dat ik mij besef dat het mijn 
pijn is, en dat ik jou daar 
niets in kwalijk neem…

ik weet dat jij veel van mij houdt
ik zie dat jij mij enorm liefhebt,
dat laat je mij zovaak glashelder zien

jij bent een lieve kanjer
dank voor al jouw liefde

jij hoeft mij niet te behoeden 
voor mijn oude pijn

jij hoeft mij niet te redden
jij hoeft niets op te lossen

wijs mij alsjeblieft op
mijn verantwoordelijkheid als
jij merkt dat ik jou en onze relatie
ge- en misbruik voor het projecteren
van mijn oude pijn en verdriet

ik weet dat ik daar zelf verantwoordelijk
voor ben … ik doe mijn best … maar het
lukt mij niet altijd … soms ben ik onmachtig, dan
verval ik in oude patronen van onbewust gedrag

vanuit mijn hart hou ik zielsveel van jou, en ik
wil jou dan ook enkel liefde en overvloed geven

in de praktijk geeft mijn gekwetste ego jou
echter af en toe angst en tekort

mijn hart wil jou het liefst volledig vrij laten
mijn gekwetste “ik” wil jou echter met
regelmaat in de kooi van mijn angsten stoppen

uit angst voor nog meer pijn in de toekomst
ga ik dan in het hier en nu zaken op jou
projecteren omdat ik ze zelf niet kan handelen

dan wil ik jou bespelen, manipuleren, kneden 
en veranderen, omdat de pijn in mij te groot is

en dan slinger ik jou allerlei verwensingen 
naar jouw hoofd als jij jezelf niet tot 
mijn ideaalbeeld omvormt

wees alsjeblieft sterk hierin, sterker dan ik
wijs mij alsjeblieft op dergelijk gedrag van mij

hou mij vanuit jouw milde en vredige liefde dan
de spiegel voor, want heb ik mijn gedrag zelf
niet altijd in de gaten

dank dat je mij hierin nooit hebt veroordeeld
dank dat je mij nooit als “schuldige” aanwijst
dank dat je mij hierin zelden verwijten maakt

geef jouw grenzen aan .. en dat doe je gelukkig

soms heb ik jouw grens nodig om weer bij mijn
liefde te kunnen komen

veel liever zou ik die grenzen zelf tijdig
aanvoelen, maar nu is het nog zo dat ik
door de pijn en het verdriet soms volledig 
bij mijzelf weg ben …

dank dat jij mij dan helpt
dank dat jij mij dan steunt
dank dat jij mij dan niet laat vallen
dank dat jij dan naar mij luistert,
met mij praat, en met mij in
verbinding blijft

maar ik dank jou ook dat jij mij soms
dwingt om al die oude shit volledig zelf 
te handelen … dat jij mij dan in mijn uppie
1000 doden laat sterven … omdat het
mijn pijn is … waar ik zelf verantwoordelijk
voor ben …en waar ik enkel in kan helen als
ik er helemaal zelf doorheen ga

jij bent volledig mét mij … en jij laat mij
soms volledig los … dat is niet leuk, maar
wel goed en nodig … dank daarvoor

onze ego’s en onze harten smelten samen
in onze mooie liefde … soms bewandelen
wij ons gezamenlijke pad … en soms ons
individuele pad … soms kies jij voor jezelf,
en daar bewonder ik je om … jij hoeft niet
altijd met mij, en bij mij, te zijn, zelfs niet 
als ik je daar om vraag

gelukkig ben jij sensitief en wijs genoeg om 
aan te voelen wanneer ik jou bespeel en 
wanneer ik jou écht nodig heb

gelukkig ben jij innerlijk krachtig en liefdevol
genoeg om de last van mijn vurige toorn te 
dragen als ik volkomen onredelijk ben

en gelukkig kan ik het jou vergeven als jij
de plank misslaat, er niet voor mij bent,
mijn goede bedoelingen miskent, of mijn
woorden verdraait in jouw voordeel

ik kan pas geheel in de liefde met jou
verbonden zijn, als ik ook geheel alleen
en zelfstandig in het leven sta

pas als mijn eigenliefde en mijn gevoel
van eigenwaarde groot genoeg zijn, 
kunnen zij mijn 50% aandeel in onze
relatie dragen … en daar werk ik aan,
net zo goed als ik zie dat jij aan jouw
50% aandeel werkt

eigenlijk heb ik maar één ding écht van
jou nodig .. en dat is het gevoel dat jij
vanuit jouw liefde voor mij met mij
in verbinding bent en in verbinding blijft …
ook als het moeilijk is
ook als ik jou pijn doe
ook als ik jou verdriet bezorg

en dat voel ik vrijwel elke dag
heel soms ben je even uit de verbinding
maar dan keer je spoedig weer terug

dat is prima
dat is menselijk
dat is ook de liefde

want achter de niet-liefde
voel ik dan toch jouw
liefde voor mij, net zo goed
als mijn liefde voor jou er altijd is

dus ik weet inmiddels dat ik op jouw
liefde kan vertrouwen … hoe dan ook,
en in welke vorm dan ook

jouw liefde voor mij is groot
mijn liefde voor jou is groot
onze liefde is sterk
onze harten zijn geopend
er is verbinding
en daarom zijn
wij samen in
onze prachtige
liefde verbonden

… Dank voor al jouw liefde …

Bron: Aart van Wijk


Groeten,
Gerda Duin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten